Organizacja
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola nr 424 jest oddział złożony z dzieci zbliżonych wiekowo, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, stopnia i rodzaju niepełnosprawności.
- W przedszkolu jest 9 oddziałów w placówce przy ul. Flatta 7.
- Liczba miejsc organizacyjnych w Przedszkolu wynosi 225.
- Przedszkole jest czynne w godz. 7.00-17.00
- Podstawa programowa realizowana jest w ciągu całego dnia, ze szczególnym nasileniem w godzinach 8.00 - 13.00
Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
- sale zajęć dla poszczególnych oddziałów wraz z łazienkami;
- 2 sale ruchowe;
- pomieszczenia administracyjne;
- pomieszczenia gospodarcze;
- blok żywieniowy z własną kuchnią;
- 2 szatnie dla dzieci;
- 2 szatnie dla personelu przedszkola;
- 2 gabinety logopedyczne;
- gabinet psychologa;
- Dzieci mają możliwość korzystania z ogrodu przedszkolnego z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci oraz z tarasu dostosowanego do zabaw badawczych.
- Praca opiekuńczo - wychowawcza i dydaktyczna jest prowadzona na podstawie programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku w przedszkolu przez dyrektora przedszkola.
- Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
- Przedszkole na życzenie rodziców (prawnych opiekunów) organizuje naukę religii.
- Dzieci powinny być przyprowadzane i odbierane z przedszkola osobiście przez rodziców, bądź inne osoby pełnoletnie, upoważnione przez rodziców.
- Pisemne upoważnienie powinno zawierać nr i serię dowodu osobistego osoby wskazanej przez rodziców oraz zgodę wszystkich osób wymienionych w upoważnieniu na przetwarzanie danych osobowych.
- Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną tylko za okazaniem dokumentu tożsamości.
- Rodzice/opiekunowie prawni przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.
- Dzieci powinny być przyprowadzane do przedszkola od godziny 7.00 do 8.45.
- Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest aby późniejsze przyprowadzanie dziecka do przedszkola było zgłoszone wcześniej osobiście bądź telefonicznie.
- Odbieranie dzieci z przedszkola trwa do godz.17.00.
- Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola zgodnie z wytycznymi organu prowadzącego. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący przedszkole.
- Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców/prawnych opiekunów.
Proporcje zachowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu dziennym:
- co najmniej jedną piątą czasu przeznacza się na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela)
- co najmniej jedną piątą czasu, dzieci spędzają na powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, w parku, itp. (organizowane są gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze),
- najwyżej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci – nie więcej niż jedną piątą czasu) zajmują zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, programy własne nauczycieli,
- pozostały czas przeznacza się na realizację:
- dowolnie wybranych przez nauczyciela czynności (z tym, że w tej puli czasu mieszczą się czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- zajęć rewalidacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych,
- zajęć dodatkowych (język angielski, gimnastyka korekcyjna, zajęcia sportowe, rytmika).
Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
Organizacja żywienia
- Śniadanie 8.45 – 9.15
- II Śniadanie ok. 10.00 – 10.15
- Obiad 12.00 – 12.30
- Podwieczorek ok. 14.15 – 14.45
Zgłaszanie nieobecności dziecka do godz. 9.00
Ramowy rozkład dnia:
7.00 - 8:30 Schodzenie się dzieci
- Zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielki.
- Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych.
- Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych.
- Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę.
- Praca indywidualna z dzieckiem.
- Ćwiczenia poranne: Zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe. Zabawy zorganizowane w kole, zabawy ruchowe wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, ćwiczenia gimnastyczne.
- Czynności organizacyjno-porządkowe.
8.30 - 8.45 przygotowanie do śniadania
Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
8.45 - 9.15 śniadanie
- Czynności samoobsługowe.
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
- Szwedzki stół w grupach 5,6-latków w poniedziałek, środę i piątek - doskonalenie umiejętności przygotowania posiłku z wykorzystaniem zdrowych produktów.
- Kulturalne zachowanie się, czyli savoir - vivre przy stole.
– 10.00 Zajęcia dydaktyczne
- Zajęcia wspierające całościowy rozwój dziecka na podstawie planu pracy oraz według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- Savoir- vivre w różnych sytuacjach.
- Język angielski w toku pracy grupy.
- Ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dziecka: percepcję wzrokową, percepcję słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, myślenie logiczne, pamięć, ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe.
10.00 - 10.15 Czynności organizacyjno-porządkowe.
-10.30 II śniadanie
- 11.30 Zajęcia dydaktyczne cd.
- Zabawy relaksacyjne.
- Teatrzyki, koncerty.
- Pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
- Wyjścia edukacyjne.
- 12.00 przygotowanie do obiadu
- 12.30 obiad:
- Wdrażanie do samoobsługi.
- Wyrabianie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu.
- Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami.
- Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw.
- Savoir- vivre przy stole.
- od 12.30 Zabawy wyciszające zorganizowane / zajęcia gimnastyczne dzieci starsze, przygotowanie do leżakowania grupy młodsze.
- 14.15 Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych:
- Bajkoterapia.
- Muzyka relaksacyjna.
- Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Gry stolikowe.
- Leżakowanie.
- Zajęcia dodatkowe - dzieci starsze.
14.00 – 14.15 przygotowanie do posiłku, czynności higieniczne
14.15 – 14.45 podwieczorek
Savoir- vivre przy stole
1 – 17.00 zabawy swobodne i zorganizowane/rozchodzenie się dzieci:
- Zabawy dowolne na placu zabaw, w ogrodzie.
- Zabawy dowolne w sali zabaw: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne.
- Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania.
- praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Zabawy muzyczno-ruchowe.
- Zabawy integracyjne.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 12-09-2024 - Edycja treści
- 05-02-2024 - Edycja treści
- 02-02-2024 - Edycja treści
- 01-02-2023 - Edycja treści
- 17-10-2022 - Edycja treści
- 19-11-2021 - Edycja treści
- 30-11-2020 - Edycja treści
- 13-02-2020 - Edycja treści
- 15-11-2017 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1387